Een handelsnaam bedenken doe je zo!

Wanneer je een nieuwe onderneming begint, of wellicht zelfs voor het eerst, is het verstandig om goed over de naam na te denken. Er zijn namelijk veel valkuilen. Een goede handelsnaam is namelijk ontzettend belangrijk voor onder andere de branding van datzelfde bedrijf. We leggen je graag uit waar je op moet letten, hoe je een goede naam kan bedenken maar ook hoe het niet moet! Lees gerust even door.

Waar sta je voor

Bedenk vooraf goed waar je voor staat. Je branding is ontzettend belangrijk bij het bedenken van een handelsnaam of bedrijfsnaam. Waar specialiseer jij je in, wat voor combinaties kan je maken met verschillende namen en hoe zorg je er voor dat die ook lekker klinken. Pas wel op dat je niet te specialistisch gaat denken. Het komt namelijk steeds vaker voor dat bedrijven een naam bedenken die na een aantal jaren eigenlijk te min voor ze is. Ze hebben hun diensten of assortiment flink uitgebreid en daardoor doet de naam ze geen eer meer aan.

Eigen naam

We zien ook steeds meer bedrijven waarin de eigen naam wordt gebruikt of een combinatie van namen. Dit kan handig zijn voor herkenning en is in sommige branches heel gebruikelijk. Dit zien we vaak terug bij advocaten. Het is alleen niet altijd verstandig omdat het je bedrijf klein kan laten lijken. Echter hoeft dit niet altijd zo te zijn natuurlijk. Probeer wel namen te voorkomen waarbij je de eerste letters van jouw naam en de laatste letters van je partner gebruikt.

Naam bedacht?

Nu je een toffe naam hebt bedacht is het verstandig om deze te controleren. Doe daarom een handelsnaam check. Hierdoor voorkom je dat je al allerlei zaken gaat regelen terwijl de naam al bezet was. Voorkom dus vooraf al direct dit soort onhandigheden en doe die check!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *